Inlägg publicerade under kategorin Månadsläsning
Raattamaa Visén, Pia Mariana: Där rinner en älv genom Saivomuotka by ****
Mpoyis, Kayo: Mai betyder vatten ****
Grytten, Frode: Rum i havet, rum i staden ***
Ruge, Eugen: Den tid då ljuset avtar ****
Minor, Caroline Albertine: Välsignelser ****
Fitch, Chris: Atlas över vilda platser ****
Bromander, Henrik: Högspänning ***
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Bäst: Många är så bra av de jag läst. Så jag fetstilar alla jag tycker är bäst. Resten är bra de också.
Mindre bra: Möjligtvis Grytten, Frode: Rum i havet, rum i staden ***, som jag äntligen läste. Men novellerna stannade liksom inte kvar.
Edelfeldt, Inger: Vi är stjärnstoft **** novell
Modiano, Patrick: Villa Triste ****
O´Farrell, Maggie: jag är jag är jag är ett hjärtslag från döden ***
Jonasson, Ragnar: Mörkret
Vigan, Delphine de: Lojal ****
Levy, Deborah: Varm mjölk****
Nilsson, Johan: Göteborgs schamaner ****
Adolfsson, Maria: Stormvarning
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Bäst: Vigan, Delphine de: Lojal ****
Mindre bra: Adolfsson, Maria: Stormvarning
(Jag har bestämt mig för att inte lägga in någon bild av böckerna jag läser från och med februari. Jag tror att det går lika bra ändå. Eller vad tycker ni? Rösta längst upp till höger)
| ||
| | |
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Bäst: Starnone, Domenico: Band och Carrol, Lewis: Alice i underlandet
Mindre bra: Haushofer, Marlen: 18 noveller (Jag hade alldeles för höga förväntningar)
Griffiths, Elly: Den mörka ängeln
Omar, Sara: Dödstvätterskan ****
Hjort, Vidgis: Arv och miljö ***
Cavallo - Favilli: Godnattsagor för rebelltjejer 2 ***
Jung: hudfärg: honung ****
Sivers, Malou von: Olycksbarnet ***
Ernman, Malena: Scener ur hjärtat ***
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Bäst:
Omar, Sara: Dödstvätterskan **** Brutal
Mindre bra:
Hjort, Vidgis: Arv och miljö *** Läst som E-bok, jag tror jag missade en hel del i och med det.
| ||
Cusk, Rachel: Transit ****
Vargas, Fred: Cirkeltecknaren
Modiano, Patrick: Horisonten ****
Stridsberg, Sara: Kärlekens antarktis ***
Naumann, Cilla: Den oändliga familjen ***
Modiano, Patrick: Slumrande minnen ****
Modiano, Patrick: Bröllopsresa ****
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Bäst:
Modiano, Patrick: Horisonten **** (Av tre Modiano måste jag välja någon, det fick bli Horisonten)
Mindre bra
Stridsberg, Sara: Kärlekens antarktis *** (höga förväntningar infriades inte tyvärr)
|
Baslsjieyi: Ett brokigt band om renens horn ****
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Bäst:
Schulman, Alex: Bränn alla mina brev ****
Mindre bra:
Ingen. Alla tre var så bra.
| ||
Griffiths, Elly: Den mörka ängeln
Omar, Sara: Dödstvätterskan ****
Hjort, Vidgis: Arv och miljö ***
Cavallo - Favilli: Godnattsagor för rebelltjejer 2 ***
Jung: hudfärg: honung ****
Sivers, Malou von: Olycksbarnet ***
Ernman, Malena: Scener ur hjärtat ***
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Bäst:
Omar, Sara: Dödstvätterskan **** Brutal
Mindre bra:
Hjort, Vidgis: Arv och miljö *** Läst som E-bok, jag tror jag missade en hel del i och med det.
Pearlman, Edit: Kikarseende****
Slaughter, Karin: Triptyk
Jong, Dola de: Åkern är världen *****
Bannerhed, Tomas: Lugnet****
Strout, Elizabeth: Vad som helst är möjligt ****
Boije af Gennäs, Louise: Skendöda
Stakset, Sebastian: Bara ljuset kan besegra mörkret. ***
Hadley, Tessa: Syskonen ****
Ahlfors, Fredrik: Arne Ljunghed och de små röda jävlarna ****
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Bäst: Många bra den här månaden:
Jong, Dola de: Åkern är världen och Pearlman, Edit: Kikarseende
Mindre bra:
Slaughter, Karin: Triptyk. Blev lite besviken då så många gillat den.
Citatet
Jag tror att vi enbart bör läsa böcker som biter och sticker oss. Om den bok vi läser inte ruskar oss vakna som ett slag mot huvudet, varför då göra sig besväret att läsa den över huvud taget?
Franz Kafka
Lite väl drastiskt men det ligger nåt i det.
email:
h55n/at/yahoo.se